Dersin Adı | İkna Edici İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 110 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, ikna edici iletişimin farklı alanlarda nasıl kullanıldığını ilgili modeller ve kuramlar çerçevesinde aktararak, öğrencilerin ikna edici iletişim unsurlarını nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, öğrencilere ikna; tutum, algı, retorik gibi kavramlar üzerinden aktarılacaktır. İkna süreçlerini açıklayan kuram ve modeller incelenecek ve öğrencilerin bu teorik yaklaşımların halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında nasıl uygulandığını kavramaları sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | İknanın kökleri | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, pp.1-73. Rapp, C. (2011). Aristotle's Rhetoric. Stanford Encyclopedia of Philosophy. (Spring 2010 Edition) |
3 | Tutumların doğası | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, pp.75-99. |
4 | Güçlü Tutumlara İlişkin Kuramlar - Sosyal Yargı Kuramı - Bilişsel Uyumsuzluk Kuramı | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, ch.5 |
5 | Tutumlar ve Davranışlar - Detaylandırma Olasılığı Modeli - Gerekçeli Eylem Kuramı | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, ch.6 |
6 | İkna edici iletişimin işlenmesi | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, ch.8 |
7 | Ara sınav | |
8 | İkna edici mesaj oluşturma: İçerik, yapı, tarz | James Price Dillard, Lijiang Shen, The SAGE Handbook of Persuasion : Developments in Theory and Practice, 2013. Ch.2 |
9 | Kişilerarası ilişkilerde ikna | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, ch.14 |
10 | Pazarlama, Halkla ilişkiler ve Reklamcılıkta İkna | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, ch.15 |
11 | Sağlık kampanyalarında ikna edici stratejiler | Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Taylor & Francis, 2020, ch.16 |
12 | İkna ve Etik | Fawkes, J. (2007). Public relations models and persuasion ethics: a new approach. Journal of Communication Management, 11 (4), 313-331. |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fawkes, J. (2007). Public relations models and persuasion ethics: a new approach. Journal of Communication Management, 11 (4), 313-331.
Johnson-Cartee, K. S., & Copeland, G. A. (2003). Strategic political communication: Rethinking social influence, persuasion, and propaganda. Rowman & Littlefield Publishers. ISBN 978-0-7425-2882-6
Hartley, P. (2002). Interpersonal communication. Routledge. EBOOK ISBN 9780203019719
Rapp, C. (2011). Aristotle's Rhetoric. Stanford Encyclopedia of Philosophy, https://plato.stanford.edu/entries/aristotle-rhetoric/
Seitel, F. P. (2017). Practice of public relations, Prentice-Hall. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | |||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X | ||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | |||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest